Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013

Ποια είναι η ιδανική διατροφή κατά της κυτταρίτιδας;

Όπως τα προβλήματα με το φαγητό – ανεξαρτήτως βάρους – απαιτούν εξατομικευμένη προσέγγιση, έτσι και η προσπάθεια βελτίωσης της (αισθητικής) εικόνας μας χρειάζεται την απαιτούμενη καθοδήγηση και παρακολούθηση.

Ποια είναι η ιδανική διατροφή κατά της κυτταρίτιδας

Παρότι μπορεί να μοιάζει έτσι, η κυτταρίτιδα δεν αποτελεί κάποιο είδος τιμωρίας για όλες σας τις διατροφικές ατασθαλίες. Στην πραγματικότητα, το 85% περίπου των γυναικών μετά την εφηβεία έχουν κάποιο βαθμό κυτταρίτιδας.
Συνίσταται σε εναπόθεση λίπους κάτω από την επιδερμίδα, το οποίο προβάλλεται μέσω αυτής με τρόπο που θεωρούμε αντιαισθητικό.
Ο λόγος που απαντάται περισσότερο στις γυναίκες είναι επειδή ο συνδετικός τους ιστός είναι δομικά διαφορετικός από αυτόν των αντρών. Στις γυναίκες, ο συνδετικός ιστός επιτρέπει στο λίπος να επεκτείνεται εντός τις επιδερμίδας. Αντίθετα, στους άντρες, μπορεί να υπάρχει λίπος κάτω από την επιδερμίδα, αλλά «κινείται» προ τα έσω.

Βελτίωση
Το ερώτημα είναι βέβαια αν υπάρχει τρόπος να απαλλαγούμε από την κυτταρίτιδα. Οι θεραπείες που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι αναρίθμητες – μασάζ, τοπικές αλοιφές, shock wave therapy κτλ. Δυστυχώς, τα περισσότερα από αυτά δεν είναι αποτελεσματικά, τουλάχιστον μακροπρόθεσμα, ώστε να ανατάξουν την πορεία της κυτταρίτιδας.
Η καλύτερη θεραπεία είναι προφανώς η απώλεια λίπους, από υγιεινή διατροφή και κατάλληλη φυσική δραστηριότητα. Ακόμα και έτσι, δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από την κυτταρίτιδα, αλλά σίγουρα έχουμε μεγάλη βελτίωση μακροπρόθεσμα.

Υδατάνθρακες
Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως το άσπρο ψωμί, τα μπισκότα και τα λευκά ζυμαρικά, με τα ολικής αλέσεως… ξαδελφάκια τους. Όχι μόνο προσφέρουν σημαντικά περισσότερα αντιοξειδωτικά – με στόχο την αντιγήρανση – αλλά παρέχουν ποσότητες φυτικών ινών, που συνιστούν βασικό στοιχείο μιας υγιεινής διατροφής για την υγεία του δέρματος.
Οι τελευταίες, μπορούν να βελτιώσουν την ηπατική λειτουργία, όπως αναφέρει το American Dietetic Association, ώστε να αποβάλλονται αποτελεσματικά οι άχρηστες για το σώμα ουσίες. Συνιστάται η κατανάλωση 35 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά.

Λίπος
Αλλάξτε τα κακά λίπη στη διατροφή σας – κορεσμένα και trans λιπαρά – με πιο ποιοτικά λιπαρά. Τα ω-3 λιπαρά οξέα από τα ψάρια μπορούν να περιορίσουν τις δερματικές φλεγμονές (ίσως και την κυτταρίτιδα), αλλά και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος. Προτείνεται κατανάλωση 200 mg δοκοσαεξανικού οξέος (DHA) ημερησίως – που είναι ισοδύναμο με δύο μερίδες σολομού την εβδομάδα.
Ενώ οι περισσότεροι από μας λαμβάνουν σε αφθονία ω-6 λιπαρά οξέα από τη διατροφή μας, είναι ιδιαίτερα σημαντική η πρόσληψη ενός άλλου «καλού» λιπαρού οξέος, όπως το λινελαϊκό οξύ, στην πρόληψη ξηροδερμίας. Το λινολεϊκό οξύ μπορεί να βρεθεί στα φυτικά έλαια όπως το λάδι κνήκου, το ηλιέλαιο και το ελαιόλαδο.

Φρούτα
Τα εσπεριδοειδή διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ελαστικότητας και της νεανικής εμφάνισης του δέρματος. Αυτό συμβαίνει γιατί η αντιοξειδωτική βιταμίνη C βρίσκεται εμπλέκεται στο σχηματισμό του ιστικού κολλαγόνου. Με άλλα λόγια, βοηθά να διατηρείται το δέρμα ελαστικό, ώστε να μειώνεται ο σχηματισμός ρυτίδων.
Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C είναι τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, το ακτινίδιο, οι φράουλες, οι κόκκινες πιπεριές, το μπρόκολο κ.α. Μην τα τρώτε όμως μόνο ως επιδόρπιο μπορείτε να τα συμπεριλάβετε στα πιάτα που ετοιμάζετε, είτε είναι σαλάτες είτε είναι κυρίως πιάτο.

Φλούδες και ίνες
Υπάρχουν άπειροι λόγοι υγείας για να προσθέσετε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σας. Το διοξείδιο του πυριτίου (silica) που απαντάται σε φυτικές τροφές μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της ελαστικότητας της επιδερμίδας. Το πυρίτιο βρίσκεται συχνά σε μέρη που συχνά απορρίπτουμε – όπως είναι οι ίνες και οι φλούδες. Έτσι, αν είναι δυνατόν, να καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα και τα λαχανικά, όπως η φλούδα από το αγγούρι και οι ίνες από το σέλινο και τα σπαράγγια.

Νερό
Για να διατηρήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο, πρέπει να καταναλώνετε και τις ανάλογες ποσότητες υγρών. Χρειάζεστε τουλάχιστον 6 ποτήρια υγρών κάθε μέρα. Το τσάι – χωρίς ζάχαρη – μπορεί επίσης να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική εξαιτίας του περιεχομένου του σε φλαβονοειδή.

Συμβουλή
Όπως τα προβλήματα με το φαγητό – ανεξαρτήτως βάρους – απαιτούν εξατομικευμένη προσέγγιση, έτσι και η προσπάθεια βελτίωσης της (αισθητικής) εικόνας μας χρειάζεται την απαιτούμενη καθοδήγηση και παρακολούθηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου