Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013

Τι είναι οι κενές θερμίδες;

Οι τροφές με κενές θερμίδες, δε θα σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε (αν νομίζατε κάτι τέτοιο), αλλά το αντίθετο. Κενές θερμίδες έχουν τρόφιμα με επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αιθανόλη (οινόπνευμα) και σε κάποιο βαθμό, λίπη.



Στην ανθρώπινη διατροφή, ο όρος κενές θερμίδες ισχύει για τα τρόφιμα που παρέχουν θερμιδική ενέργεια, αλλά έχουν μικρή ή καμία άλλη διατροφική αξία.
Η φράση προέρχεται από τη θρεπτική πυκνότητα (αναλογία των θρεπτικών ουσιών σε ένα τρόφιμο σε σχέση με τις θερμίδες του) και την πυκνότητα σε θερμίδες (αριθμός των θερμίδων σε σχέση με το βάρος του τροφίμου).
Έτσι, οι κενές θερμίδες συνοδεύονται από καθόλου ή από λίγα θρεπτικά συστατικά. Τα τρόφιμα που έχουν κενές θερμίδες, συνήθως περιέχουν επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αιθανόλη (οινόπνευμα) και σε κάποιο βαθμό, λίπη.
Επίσης, οι κενές θερμίδες έχουν το ίδιο ενεργειακό περιεχόμενο όπως και οι υπόλοιπες θερμίδες, αλλά δεν έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά, αμινοξέα και φυτικές ίνες. Μολονότι οι υδατάνθρακες και τα λίπη είναι θρεπτικά συστατικά, συνήθως αγνοούνται στην ανάλυση αυτή, με εξαίρεση τα απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Όλοι μας χρειαζόμαστε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αλλά η θερμιδική πρόσληψη θα πρέπει να αντισταθμίζεται με δραστηριότητα για να διατηρούμε ένα ιδανικό σωματικό βάρος. Όσοι κάνουν βαριά σωματική δραστηριότητα, χρειάζονται θερμίδες ως καύσιμο, το οποίο μπορεί να παρέχεται από κενές θερμίδες σε συνδυασμό με τρόφιμα με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.
Εκείνοι όμως που κάνουν μια καθιστική ζωή και που τρώνε λιγότερο για να χάσουν βάρος, μπορεί να υποφέρουν από υποσιτισμό αν προτιμάνε τρόφιμα με κενές θερμίδες, αλλά όχι αρκετά θρεπτικά συστατικά.



Τα ακόλουθα τρόφιμα συχνά θεωρείται πως περιέχουν ως επί το πλείστον κενές θερμίδες και μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους:
• Κέικ, μπισκότα, γλυκά, παγωτά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων, ποτά με άρωμα και ζελατίνη και άλλα τρόφιμα που περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα.
• Μαργαρίνη και άλλα λίπη και έλαια (αν και η κατανάλωση των λιπών με μέτρο, είναι απαραίτητη για την υγεία)
• Μπίρα, κρασί και άλλα αλκοολούχα ποτά


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου