Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Τι να βάλω στο καλάθι του Μαΐου; Αρακά

Τι να βάλω στο καλάθι του Μαΐου; Αρακά

Τι μας προσφέρει: Ο αρακάς (ή μπιζέλι) είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, υδατανθράκων, φυτικών ινών, σιδήρου, ψευδαργύρου, βιταμίνης C και θειαμίνης. Επιπλέον, όταν τον καταναλώνουμε μαγειρεμένο μάς τροφοδοτεί με μεγάλη ποσότητα φυλλικού οξέος. Έτσι, συμβάλλει στην υγεία των οστών, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης και καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ παράλληλα ρίχνει τη χοληστερίνη, ελέγχει το σάκχαρο του αίματος, συνδέεται με την καταπολέμηση της υπέρτασης και των νεφρικών παθήσεων.

Τεστ φρεσκάδας: Αυτήν την περίοδο στην αγορά βρίσκουμε φρέσκο αρακά, ο οποίος μοιάζει στην όψη με το φρέσκο φασολάκι. Το εξωτερικό του περίβλημα (λοβός) πρέπει να έχει λαμπερό πράσινο χρώμα, ενώ οι σπόροι εσωτερικά πρέπει να είναι τουλάχιστον 5 και να είναι τρυφεροί και καλοσχηματισμένοι.

Στην κουζίνα: Μαγειρεύεται στην κατσαρόλα κοκκινιστός ή λεμονάτος, μόνος του ή μαζί με άλλα λαχανικά, όπως οι πατάτες, οι αγκινάρες και τα καρότα. Επίσης, συνοδεύει ιδανικά ρύζι ή κρέας. Μια πρωτότυπη ιδέα είναι ο πουρές αρακά.

Στο ψυγείο: Ο φρέσκος αρακάς διατηρείται στο ψυγείο σε ερμητικά κλεισμένο σκεύος μέχρι 48 ώρες. Μετά, χάνει τη φρεσκάδα και τη γεύση του. Εναλλακτικά, μπορούμε να τον καταψύξουμε, αφού πρώτα αφαιρέσουμε το εξωτερικό του περίβλημα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου