Δευτέρα, 8 Ιουλίου 2013

Η μαγεία των καλοκαιρινών φρούτων!

beu-kalokairina-frouta

Σε σχέση με το χειμώνα, το καλοκαίρι μάς “χαρίζει” μια μεγαλύτερη ποικιλία φρούτων, την οποία η πλειοψηφία ανυπομονεί να βάλει στο πιάτο της. Είναι ζουμερά, δροσερά και έχουν μια υπέροχη γλυκιά γεύση.

Πέρα από τη γευστική απόλαυση που μας προσφέρουν, αποτελούν πλούσια πηγή βιταμινών και μετάλλων και χάρις την περιεκτικότητά τους σε νερό, είναι σημαντικό μέσο ενυδάτωσης του οργανισμού μας τις ημέρες που ο υδράργυρος “χτυπάει” κόκκινο.

Παρακάτω θα γνωρίσουμε όλα τα οφέλη για την υγεία μας από την κατανάλωση ορισμένων αγαπημένων μας φρούτων:

1. Ροδάκινο
Το ροδάκινο αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών. Συγκεκριμένα, το ροδάκινο περιέχει τις βιταμίνες Α, C, E, K και του συμπλέγματος Β, όπως επίσης κάλιο, χαλκό, μαγγάνιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, ασβέστιο, σελήνιο, φθόριο και σίδηρο. Τα καροτενοειδή που περιέχονται στο ροδάκινο προσφέρουν αντικαρκινικές και αντιγηραντικές ιδιότητες. Επίσης, συμβάλλει στην ενυδάτωση του οργανισμού, καθώς αποτελείται από 89% νερό, ενώ φαίνεται να δρα ως ηρεμιστικό, διουρητικό και υπακτικό.

2. Σταφύλι
Τα σταφύλια προσφέρουν ισχυρή προστασία στην υγεία μας και αυτό οφείλεται στην πληθώρα αντιοξειδωτικών που περιέχονται σε αυτά. Η κερσετίνη, από τη μια μεριά, έχει αντιγρηπική, αντικαρκινική και καρδιοπροστατευτική δράση και η ρεσβερατρόλη, από την άλλη, η οποία βρίσκεται στη φλούδα των σταφυλιών, προστατεύει κ αυτή από τη γρίπη και από ορισμένους τύπους καρκίνου, ενώ παράλληλα μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, προλαμβάνει και αντιμετωπίζει τη νευροπάθεια και προστατεύει από κάποια αυτοάνοσα νοσήματα. Επιπλέον, η ρεσβερατρόλη επιδρά θετικά στη μακροζωία και δρα ενάντια στη νόσο Αλτσχάιμερ. Τέλος, το σταφύλι είναι πλούσιο σε κάλιο, προκαλώντας έτσι αυξημένη διούρηση και μείωση των κατακρατήσεων στο σώμα.

3. Κεράσι
Το κόκκινο χρώμα των κερασιών οφείλεται στις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν, τις ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν ισχυρή αντικαρκινική δράση και βοηθούν στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη. Τα κεράσια είναι καλή πηγή βιταμινών (A, B, C), μετάλλων (σίδηρος, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, χαλκό), φυτικών ινών και φυτοστερολών, οι οποίες μειώνουν τη χοληστερόλη. Καταναλώνοντας κεράσια βοηθάμε στην καλή λειτουργία του ουροποιητικού μας συστήματος και στην πρόληψη της ουρικής αρθρίτιδας, των φλεγμονών και των λοιμώξεων. Επιπλέον, τα κεράσια συμβάλλουν στην πρόληψη της δημιουργίας πλάκας και τερηδόνας στα δόντια, την ανακούφιση από ρευματικούς πόνους, την εξάλειψη της πνευματικής κόπωσης, τη διευκόλυνση της πέψης και την αποτοξίνωση του οργανισμού. Η μελατονίνη που βρίσκεται στα κεράσια έχει αντιγηραντική δράση, συμβάλλει στην υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος και μειώνει την αϋπνία.

4. Καρπούζι
Τρώγοντας καρπούζι προσλαμβάνουμε τις βιταμίνες Α, B, C, κάλιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και λυκοπένιο, το οποίο έχει ισχυρή αντικαρκινική δράση. Ακόμα, στο καρπούζι θα βρούμε το αμινοξύ κιτρουλίνη, το οποίο συμβάλλει στην σωστή καρδιαγγειακή και ανοσολογική λειτουργία του οργανισμού. Μια ακόμα ουσία, η cucurbocitrin, η οποία βρίσκεται στα κουκούτσια του καρπουζιού, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην καλή νεφρική λειτουργία. Το καρπούζι, επίσης, προλαμβάνει τη διαδικασία της γήρανσης, συμβάλλει στην καλή πνευματική και ψυχολογική υγεία, έχει διουρητική δράση (αποτελείται από 94% νερό) και μειώνει την κακή χοληστερόλη. Τέλος, αποτελεί καλό “φάρμακο” για τη διάρροια και τις παθήσεις του ήπατος και του ουροποιητικού συστήματος.

5. Πεπόνι
Το πεπόνι είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, B, C, μέταλλα όπως κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και νερό (90%). Έχει αντιπηκτικές, αντιθρομβωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες και μειώνει την πίεση και τη χοληστερόλη του αίματος. Επιπλέον, οι ουσίες του πεπονιού φαίνεται να προστατεύουν από την εμφάνιση του καταρράκτη και να ισχυροποιούν το αμυντικό μας σύστημα. Ακόμα, έχουν αντιγηραντική δράση και συμβάλλουν στη ψυχολογική ηρεμία και την πνευματική εγρήγορση.

Όποια φρούτα και αν προτιμάτε περισσότερο, μη ξεχνάτε πως η κατανάλωση αυτών πρέπει να είναι καθημερινή, ώστε να προσλαμβάνει ο οργανισμός όλες τις βιταμίνες και μέταλλα που χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου