Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Πώς θα καταλάβετε ότι σας λείπει κάποια βιταμίνη;

vitamins2

Αν και οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες σας φορτώνουν με πολλές θερμίδες, στερούν ωστόσο από τον οργανισμό σας βασικά θρεπτικά συστατικά. Δείτε ποια:

Έχετε ξηροδερμία και προβλήματα στην όραση;
Τι σας λείπει: Βιταμίνη Α
Μια οριακή έλλειψη βιταμίνης Α θα αυξήσει την ευαισθησία σε λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος και σε δερματικές παθήσεις.
Που θα τη βρείτε: Στο γάλα, τον κρόκο αυγού, το βούτυρο, το συκώτι, τα λαχανικά και τα φρούτα με έντονο κίτρινο/ πορτοκαλί χρώμα (π.χ. καρότα, γλυκοπατάτες, πεπόνια) καθώς και σε μαργαρίνες και χυμούς φρούτων.

Είστε κακοδιάθετοι;
Τι σας λείπει: Βιταμίνη C
Βοηθά στη σύνθεση των ορμονών που ρυθμίζουν τη διάθεση. Ακόμη συμπτώματα όπως το μάτωμα των ούλων, η απώλεια δοντιών, καθώς επίσης και η εξάντληση, η αδυναμία, η ευερεθιστικότητα και το μυϊκό άλγος δηλώνει έλλειψη. Μια παρατεταμένη οριακή έλλειψη βιταμίνης C μπορεί να μην οδηγήσει σε κλινικά συμπτώματα, αλλά μπορεί να προδιαθέτει υπέρ μιας ενδεχόμενης καρδιοπάθειας και εξασθένισης του ανοσοποιητικού συστήματος.
Που θα την βρείτε: Στα φρούτα (κυρίως στα εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλες, παπάγια, μάνγκο, πεπόνι), στα λαχανικά (π.χ. μπρόκολο, κόκκινη πιπεριά, κουνουπίδι), στο μοσχαρίσιο συκώτι, στα στρείδια κτλ.

Έχετε μυϊκούς σπασμούς, αϋπνία, νευρικότητα;
Τι σας λείπει: Ασβέστιο και βιταμίνη D.
Που θα τα βρείτε: Στα λιπαρά ψάρια (τόνος, σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, πέστροφα, ρέγκα, λαυράκι, φαγκρί, κολιός) στα δημητριακά πρωινού, στις μαργαρίνες και στους χυμούς φρούτων.

Έχετε άφθες στο στόμα, κάψιμο στα χείλη και ενοχλήσεις στη γλώσσα;
Τι σας λείπει: Ριβοφλαβίνη (Β2).
Συχνή είναι και η δερματίτιδα κάτω ή δίπλα στη μύτη. Τα μάτια μπορούν επίσης να προσληφθούν και να παρουσιαστεί αίσθηση καψίματος, κνησμός και παρουσία κούρασης σε αυτά.
Που θα την βρείτε: Μαγιά, συκώτι, εμπλουτισμένα δημητριακά, αυγά, γάλα, κοτόπουλο.

Νιώθετε κόπωση, κατάθλιψη ή έχετε απώλεια μνήμης;
Τι σας λείπει: Νιασίνη.
Είναι μια από τις πιο σταθερές βιταμίνες Β και δεν επηρεάζεται από το ηλιακό φως, τον αέρα ή το αλκαλικό περιβάλλον. Η μόνη σημαντική απώλεια νιασίνης παρατηρείται με το μαγείρεμα.
Που θα την βρείτε: Ρύζι, καστανό ρύζι, τόνο, κοτόπουλο, μπρόκολο.

Το μυστικό: Κάνετε αυστηρές δίαιτες; Ίσως παρουσιάσετε έλλειψη βιταμίνης Ε. Η έλλειψή της δεν οδηγεί βραχυπρόθεσμα σε κάποια συγκεκριμένη ασθένεια, αλλά η χρόνια έλλειψη θεωρείται ότι συμβάλλει στην εμφάνιση καρκίνου και καρδιοπαθειών.
Θα την βρείτε: στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τις μαργαρίνες, το φυστικοβούτυρο, τα σπαράγγια, το αβοκάντο, τα αυγά, τα θαλασσινά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα κράκερ, τους χυμοί φρούτων και δημητριακά πρωινού. Η απορρόφησή της γίνεται καλύτερα όταν συνδυάζεται με την κατανάλωση λιπών και ελαίων.
source: omorfamystika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου