Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

11 καλοί λόγοι για να αγαπήσετε... τις Ντομάτες.

ntomata-eyergetikes-idiotites-165

Αν δεν λατρεύετε ήδη τις ντομάτες, εδώ είναι 11 καλοί λόγοι για να ξεκινήσετε τώρα:

1. Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε καροτενοειδή, μια ποικιλία φυτοθρεπτικών ουσιών (άλφα-καροτένιο, β-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, λυκοπένιο και ολικά καροτενοειδή), λαμβάνοντας υψηλότερα ποσοστά από τις οποίες, μπορείτε να έχετε μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού. Αυτό έδειξε μια συναρπαστική έρευνα που παρουσιάστηκε στο περιοδικό του “Εθνικού Ινστιτούτου για τον Καρκίνο”(“Journal of the National Cancer Institute”) στις ΗΠΑ.

2. To λυκοπένιο (που βρίσκεται στις ντομάτες) πιθανά να βοηθάει στην αποκατάσταση της βιοχημικής ισορροπίας στους διαβητικούς. Αυτή την ένδειξη κι υπόσχεση, δίνει μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Cell Biochemistry and Biophysics”, όπου η βιοχημεία διαβητικών ζώων που τρέφονται με λυκοπένιο επανήλθε στο φυσιολογικό, ενώ αυτά που είχαν τραφεί με την κλασσική διατροφή τους χωρίς λυκοπένιο, έμειναν στα διαβητικά επίπεδα.

3. Η διατροφή πλούσια σε ντομάτες μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη εγκεφαλικού επεισοδίου –κάτι που οι επιστήμονες αποδίδουν στην πλούσια περιεκτικότητα τους σε λυκοπένιο- όπως διαπίστωσε νέα έρευνα στο περιοδικό “Harvard Health Letter”.

4. Το λυκοπένιο που βρίσκεται στις ντομάτες, όταν καταναλώνονται τακτικά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά 29%, δείχνουν έρευνες. Οι φρέσκες ντομάτες και τα προϊόντα ντομάτας βοηθάνε στη μείωση της ολικής χοληστερόλης, της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων και αποτρέπουν τη συσσώρευση στο αίμα (γνωστό ως συσσωμάτωση αιμοπεταλίων), η οποία είναι ένας παράγοντας εμφάνισης αθηροσκλήρωση.

5. Το λυκοπένιο που περιέχουν, έχει αποδειχθεί σε μελέτες ότι καταπολεμά την γήρανση και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες -ιδιαίτερα αποτελεσματικό ενάντια σε καρκίνους του προστάτη και του παχέος εντέρου.

6. Το λυκοπένιο τους προστατεύει ακόμα και το γενετικό υλικό μας από τη φθορά και την εμφάνιση σχετικών νόσων.

7. Διεγείρουν την παραγωγή καρνιτίνης (αμινοξύ), η οποία έχει αποδειχθεί σε έρευνες ότι επιταχύνει την ικανότητα καύσης λίπους του σώματος, πάνω από 30%.

8. Εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, οι ντομάτες μπορούν να βοηθήσουν να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα δυνατό.

9. Το λυκοπενιο τους στη διατροφή γυναικών σε εμμηνόπαυση, έχει συνδεθεί με την αποφυγή εμφάνισης οστεοπόρωσης.

10. Είναι μια πλούσια πηγή φυτοθρεπτικών (β-καροτένιου, λουτεΐνης, ζεαξανθίνης), που βοηθούν στη βελτίωση της όρασης και προστατεύουν τα μάτια από την εκφύλιση της ώχρας.

11. Είναι νόστιμες και ταιριάζουν με όλα! Μπορείτε να τις απολαύσετε σε σαλάτες, ζυμαρικά, πίτσες, σούπες, μαγειρευτά, λαδερά, σάντουιτς και πολλά από τα αγαπημένα σας πιάτα. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι ντομάτες θα πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένες για να πάρετε τη μέγιστη θρεπτική τους αξία. Όμως ενώ το λυκοπένιο τους απορροφάται καλύτερα όταν είναι μαγειρεμένες, η βιταμίνη C και τα ένζυμα τους είναι καλύτερα όταν τρώγονται ωμές. Μπορεί βέβαια να αυξηθεί σημαντικά η απορρόφηση λυκοπενίου, αν τους προσθέσετε ελαιόλαδο. Γενικά, αν τις απολαύσετε σε μια ποικιλία φαγητών θα διασφαλίσετε την καλύτερη απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου