Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2013

6 τρόποι για καλύτερη ψυχολογική υγεία


Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά σε οποιαδήποτε θεραπεία (ψυχολογική ή σωματική) είναι να αναγνωρίσουμε την ισχυρή σύνδεση μεταξύ του μυαλού μας και του σώματος μας. Μελέτες έχουν δείξει ότι το άγχος και τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να προκαλέσουν μια φυσική αντίδραση που μπορεί να επιβραδύνει την ικανότητα στο σώμα να θεραπευτεί. Αντιθέτως, η θετική σκέψη και τα συναισθήματα μπορούν να μας βοηθήσουν να θεραπευτούμε. Εμείς σας προτείνουμε 6 βήματα για να θέσετε τις βάσεις για την αποκατάσταση της υγείας σας και να νιώσετε καλύτερα.

- Κανείς δεν γνωρίζει το σώμα σας καλύτερα από εσάς τις ίδιες. Όταν ξέρετε πώς αισθάνεστε κάθε μέρα, αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσετε τι μπορείτε να κάνετε στην καθημερινή σας ζωή για να αισθανθείτε ακόμα καλύτερα. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε ψυχολογικά φορτισμένη, γράψτε σε ένα ημερολόγιο τι κάνετε κάθε μισή ώρα για δύο μέρες (πλένετε πιάτα, διαβάζετε ένα βιβλίο) και βαθμολογήστε από το 0 ως το 10 την κόπωση που αισθάνεστε ή την σωματική δυσφορία. Όταν περάσουν δύο μέρες, κοιτάξτε το ημερολόγιο και δείτε πότε αισθανθήκατε καλύτερα, χειρότερα. Σκεφτείτε τι πρέπει να αλλάξετε στις δραστηριότητες σας ώστε να αισθανθείτε καλύτερα. Αυτό το αρχείο μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε ποιες συνήθειες στην καθημερινή σας ρουτίνα δεν λειτουργούν προς όφελος σας.

-Το να έχετε μια θετική στάση δεν σημαίνει ότι δεν θα γκρινιάζετε ποτέ σας. Η κακή διάθεση και το άγχος είναι μέρος της καθημερινής ζωής. Οπότε μην επικεντρώνεστε στην προσπάθεια να ελέγξετε τα συναισθήματα σας. Πείτε στον εαυτό σας ότι είναι εντάξει να ανησυχείτε και στοχεύστε να κάνετε μια ή δύο καθημερινές δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε. Δοκιμάστε το διαλογισμό ή διαβάστε ένα βιβλίο ή δοκιμάστε τεχνικές εισπνοής-εκπνοής για 5 λεπτά.

-Όταν αρρωσταίνουμε, μπορεί να νιώθουμε ευάλωτες και αβοήθητες αλλά ένα μεγάλο μέρος της ανάρρωσης είναι στα χέρια μας. Εντοπίστε ποιους παράγοντες μπορείτε να ελέγξετε γιατί θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα συναισθηματικά, το οποίο με την σειρά του θα έχει θετικό φυσικό αποτέλεσμα.

-Όταν ανάβετε την τηλεόραση για να ακούσετε τις ειδήσεις, σερφάρετε στο ίντερνετ, ακούτε ραδιόφωνο ή διαβάζετε εφημερίδες, αναστατώνεστε ψυχολογικά με τις ιστορίες που ακούτε και βλέπετε. Είναι σημαντικό λοιπόν να «φιλτράρετε» αυτή την αρνητική ενέργεια. Χρειάζεται μια πραγματική προσπάθεια για να την καταπολεμήσετε. Για παράδειγμα: διαβάστε ένα βιβλίο ή μια ιστορία με αίσιο τέλος, ακούστε μουσική ή ζητήστε από την φίλη σας να σας πει μια αστεία ιστορία. Αποφύγετε τις ειδήσεις ή τις εφημερίδες για λίγο καιρό. Προσπαθήστε να κάνετε τουλάχιστον δύο ή τρία πράγματα κάθε μέρα που θα στέλνουν θετικά μηνύματα στον εγκέφαλό σας, ώστε να ενισχυθεί η διάθεσή σας και να «επουλωθεί» το σώμα σας.

-Κάντε γυμναστική! Έρευνες έχουν δείξει ότι η γυμναστική κάνει καλό στην υγεία μας αλλά και στην ψυχολογία μας επειδή ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Μπορεί να σας φαίνεται αγγαρεία, ειδικά αν είστε κουρασμένες ή αδύναμες, αλλά αν κάνετε λίγο κάθε μέρα θα σας φτιάξει την διάθεση και το σώμα.

-Ο ύπνος είναι η φυσική άμυνα του οργανισμού μας εναντίον των μολύνσεων, γι 'αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προσπαθείτε να κοιμάστε 7 έως 8 ώρες κάθε βράδυ. Μερικές συνήθειες κλειδιά: Πηγαίνετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Αυτό μπορεί να το συνηθίσετε πιο εύκολα όταν το σώμα σας συνηθίσει τη ρουτίνα. Κάντε το υπνοδωμάτιό σας ένα ήσυχο μέρος που χρησιμοποιείτε κυρίως για ύπνο. Η ανάγνωση επιτρέπεται αλλά αποφύγετε το ίντερνετ, την τηλεόραση ή το τηλέφωνο. Επίσης, αποφύγετε συνήθειες που μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο σας, όπως να φάτε ένα βαρύ γεύμα ή να καταναλώσετε πολύ αλκοόλ πριν τον ύπνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου